fbpx
2008 óta foglalkozom WordPress rendszerek megtervezésével és kialakításával. Ezen idő alatt számtalan sikeres oldal felépítésében vettem részt. Ezt a tapasztalatot szeretném átadni neked. A siker kulcsa a tudás!

Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy mi az a 7+1 olyan trükk, amivel eredményesebb lehet és ezáltal magasabb konverziót tudsz elérni a landing oldalad segítségével. De először is kezdjük az elején. Tudod, hogy mit jelent a landing oldal, azaz az értékesítői oldal?

Miért szükséges a landing oldal? Mi a szerepe?

Egy weboldal esetében különböző célokat valósíthatunk meg, de ebben a tekintetben inkább információközlésre vagy pedig értékesítésre használunk. Tipikusan az oldalaknak a többsége ebben ki is merül felépítés tekintetében: Kezdőlap » Rólunk » Szolgáltatásaink » Termékek » Kapcsolat

Ha ezekre az oldalakra látogatót viszünk, akkor sajnos nem számolhatunk nagyobb értékesítéssel, így minden tekintetben szükségünk van egy értékesítői oldalra vagy pedig oldalakra. A marketingnek a fő lényege, hogy különböző célokat határozunk meg, ilyen lehet a kapcsolatfelvétel, vásárlás, e-mail feliratkoztatás. Sajnos az oldalak többsége nem kompatibilis a céljaink elérésében. Ami sajnos nagyobb lemorzsolódást eredményez, ezzel együtt pedig kevesebb konverziót.

Értékesítői oldal

Ezért szükségünk van egy olyan oldal (vagy oldalak) kialakítására, amiben a célok összhangban vannak a felépítéssel. Ha Facebookon keresztül elkezded reklámozni az oldalad kezdőlapját, akkor a látogató különféle irányban haladhat, kattinthat, miközben egy konkrét cél elérésére vittél a weboldaladra. Megnézi először a kezdőlapot, majd tovább megy a szolgáltatásokra, esetleg a kapcsolati oldalra, szóval a viselkedése minden, csak nem irányított.

Így egy landing oldal esetében a fő szabály az, hogy irányítottan egy célt kitűzve tereld a látogatót a számodra jelentett konverzió felé. Ezekből az érkező és értékesítő oldalakból lényegében bármennyit létrehozhatsz, de egy szempont legyen mindig a szemed előtt: a konverzió elérése.

Mint ahogy írtam a konverzió ebben az esetben bármi lehet: feliratkoztatás, vásárlás, információkérés, kapcsolat felvétel.

Értékesítő oldal technikai kialakítása

Ezeket az értékesítői vagy landing oldalakat bármilyen platformon belül ki tudod építeni, illetve akár keverheted a platformokat is. Pl.: van egy oldalad egy domain címen, de külön létrehozhatsz egy aldomaint (landing.domaincím.hu/oldal-cime) is vagy pedig egy külön mappát (domaincím.hu/landing/oldal-cime), így ha egy programozó által létrehozott oldalad van akkor sem lehet akadály, hogy más rendszert használj, csak el kell különíteni a platformot.

Alapvetően szerintem az lehet a legjobb megoldás, ha magad „építed” fel az értékesítői oldalad, ennek több előnye is lehet:

  • nem kell várni a programozóra, ameddig elkészíti az oldalad
  • nem kell súlyos havidíjakat fizetned egy szolgáltatás használatához (ilyen lehet Unbounce.com, Instapage.com vagy LeadPages.com használata)
  • Gyorsan és ingyenesen vagy nagyon kedvező áron elkészítheted

Ha mondjuk WordPress rendszert használsz az oldalad kialakítására, akkor egyszerűen külön oldalakat hozol létre, amit nem jelenítesz meg a menüben, tudod, irányítottan viszed majd a látogatókat erre az oldalra, akár hírlevélből, hirdetésből vagy bármilyen más forrásból.

El is érkeztünk a cikk eredeti téma felvetéséhez, hogy mi az a 7+1 olyan egyszerű trükk, amivel magasabb konverziót érhetsz el. Lássuk is ezeket.

1. Határozd meg a célját!

Talán ez lehetne egy -1. lépés egy értékesítői oldalé esetében, hiszen annyira triviális lépés ez. Emlékszel? Irányított forgalmat terelsz majd erre az oldalra, így mindenképp fontos tudnod, hogy mit szeretnél elérni ezzel az oldallal. Meghatározható célok lehetnek:

  • e-mailes feliratkoztatás
  • egy termék bemutatása, majd megvásárlása
  • információ közlés
  • igényfelmérés
  • kapcsolatfelvétel
Cél meghatározása

Ezeknek a céloknak a teljesítése miatt fontos tudni, hogy honnan fog érkezni a látogató, milyen tudatállapotban van, milyen információkat tud vagy milyen információk hiányában szenved? Milyen stílusban érdemes vele kommunikálni?

2. Harmonizált kialakítás

Biztosan találkoztál már olyan hirdetéssel, amire rákattintottál és azt hitted, hogy teljesen más oldalon jársz, mint amit vártál volna. Ez sajnos azért fordulhatott elő, mert nem volt szinkronban a hirdetés az oldalnak a kialakításával. Nagyon fontos, hogy folyamatosan szinkronban legyen a hirdetés az érkeztető oldallal.

Ügyeljünk arra, hogy hirdetéstől kezdődően az oldal teljes kialakításán át egységes dizájnt (megegyező szín, képek, kialakítás) és nyelvezetet használjunk.

Példa: meglátsz egy hirdetés Facebookon, ahol egy csinos lány mosolyog vissza Rád a képernyőről, szép letisztult fotón keresztül, majd kattintasz. Az oldal sötét színekben teljesen más kontextusban férfiak által reklámozott terméket látsz. Szerintem eléggé konverzióromboló lesz és hamar be is fogod zárni az oldalt, nem is kell magyarázni tovább.

3. Menü, külső linkek kizárása

Egy értékesítői oldal egyetlen célra fókuszál, aminek a célja ugyan ezen az oldalon elvégezhetőnek kell lennie, ezért ne használj olyan menüt, ami erről az adott oldalról elnavigál. Kivételt képez természetesen egy horgony menü, aminek a célja egy hosszabban megírt és kivitelezett oldalon való navigálást könnyíti meg.

Menü és külső linkek kizárása

Más menünek a használata pont ellentétes viselkedést fog kiváltani, mert a látogató simán el tud navigálni az oldalról. Természetesen vannak kötelező elemek, amiknek mindenképp kint kell lenni az oldalon, ezeket helyezzük ki manuálisan az oldal aljára.

Ilyen kötelező elemek:

  • impresszum
  • adatvédelmi szabályzat
  • általános szerződési feltételek

A kötelező elemekből egyébként valamilyen szinten előnyt is tudsz magadnak kovácsolni. Felhívod a figyelmét arra a látogatónak, hogy adatai teljesen biztonságban vannak, fontos számodra a személyes adatok védelme, stb.

4. Bizalom kialakítása

Bármilyen értékesítési oldalon fontos a bizalom, hiszen hogyan is várhatunk el bármilyen interakciót, ha a látogató nem bízik bennünk? Célszerű kialakítani egy bemutatkozást blokkot az oldalon. Mutatkozz be, tegyél ki magadról egy igényes fotót, írd le az elért sikereidet, tegyél meg mindent, hogy hiteles légy.

Ha van már létező márkád és valamennyire ismernek is az emberek, akkor ezeknek a bemutatását se hagyd ki, akár egy logó formájába, de ügyelj arra, hogy olyan arculati színeket és grafikákat használj amivel felismerhetővé válsz.

Bizalom kialakítása

Ezen a pontos érdemes valódi vásárlóktól bekérni véleményt, valós fényképekkel és profil adatokkal. Pl.: fénykép, ügyfél/vásárló neve, véleménye, esetleg weboldal címe vagy cégneve. Nincs is annál bosszantóbb, amikor egy oldalról sikít, hogy egy letöltött sokak által használt képet tesznek ki, valamilyen fiktív névvel és magasztalt véleménnyel. Ezeken már a látogatók simán átlátnak és ellenszenvet váltasz ki, ezt semmiképp ne használd. Ha esetleg egy új terméket vagy szolgáltatást vezetsz be és nem rendelkezel még ilyen visszajelzésekkel, akkor kezdetben hagyd ezeket ki, később úgy is pótolhatod.

5. Reszponzív megjelenés

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy minden esetben használj reszponzív megjelenést. Írtunk korábban egy cikket: Hogyan lehet növelni a konverziós rátát címmel, itt is felhoztuk ezt a problémakört.

Reszponzív megjelenés hazsnálata

Mára már a látogatók többsége telefonról nézi meg az ajánlatodat, mert elképzelhető, hogy telefonról kattint a hirdetésedre. Elég bosszantó tud lenni, ha nem megfelelően illeszkedik az oldal a különböző tartalomfogyasztási eszközökön (tablet). Így már az oldal kialakításánál érdemes reszponzív dizájnt alkalmazni, hogy ebből később ne legyen probléma. Ha WordPress-t használsz Divi sablonnal, akkor az oldal felépítésénél eleve reszponzív kialakításra érdemes törekedni, de ez már egy másik cikk tartalma lesz.

6. Lényegre törő szöveg használata

Arról már beszéltünk, hogy a landing oldalnak egyetlen cél teljesítése a feladat, így törekedni kell arra, hogy érthetően fogalmazzunk és semmiképpen sem untassuk a látogatót. Gyakori hiba szokott lenni az is, ha olyan képeket, grafikákat használunk az oldalunk kialakítása közben, ami semmilyen szinten nem tesz hozzá a fő mondanivalónkhoz.

Lényegre törő szöveg használata

Minél több körítést halmozol vagy érdektelen információkat közölsz, annál jobban elveszik a lényegi információ és nem kell mondjam, hogy ezzel együtt arányosan csökken a konverziód is. Ne használj olyan képeket, amik nem oda való, csak azért, hogy kitöltsd a fennmaradó helyet, teljesen feleslegesen.

Érdemes olyan fotókat használnod, amik kiegészítik vagy beszédesek és hozzáadnak a valamilyen plusz információt az oldal tartalmához.

7. Megfelelő címsor, gombok és képek kialakítása

Röviden: az oldal címsorai, illetve grafikái fogják eladni a landing további tartalmát. Ha nem izgalmas az oldalad kezdő képernyője, nem fog a látogató tovább görgetni, ezért már az első benyomás alkalmával pozitívan kell hatnod a látogatóra. A cél az lenne, hogy tovább görgessen.

Megfelelő címsor használata

Ha itt valahol megakad a folyamat, akkor szó szerint buktad a folytatást, mert nem fog lejjebb görgetni és be fogja zárni az oldalt. Itt egy kicsikét visszacsatolnék az előző pontokra, mivel fontos a megfelelő grafika használata, már az első blokk esetében is.

Érdemes kontrasztosabb kialakítást követni, mert statisztikák szerint ezek vezetik megfelelően a szemet, illetve kíváncsiságot fog sugallani, ezért tovább fog görgetni a látogató. Sokan abban a problémába ütköznek, hogy összesen 2 színt használnak, ami ebben az esetben lehet harmonikus is, viszont figyelni kell, hogy a megjelenő gombok feltűnőek és elkülönülőek legyenek.

Szerencsére kinőttünk már azokból az oldalakból, (de legalább is egyre kevesebbszer fordul elő), hogy televágjuk az oldalainkat különböző animációkkal, bár találkozhatunk még ezzel. Nem az a probléma, ha beúszik egy kép vagy egy szöveg, esetleg mozog kicsit a gomb, hanem a fő probléma azzal van, ha görgetés közben folyamatosan mozog az oldal.

Ez minden, de nem menő már, ezeket jobb ha elfelejtjük.

8. Egyértelmű utasítások használata

Egyértelműsíteni kell a látogatónak, hogy mit várnál el tőle. Sok esetben a hajamat tépem, ha meglátom a „tovább” vagy a „feliratkozás” gombot. Régebben ezek teljesen jól működtek, de mára elfelejthetjük ezeket a megvalósításokat.

A cselekvésre felhívó gombokat CTA-nak hívjuk (angolul: Call To Action), érdemes egyértelmű utasításokat adni.

Ezek teljes mértékben használhatóak:

  • Feliratkozás helyett ezt használni: „Feliratkozom a hírlevélre”
  • Megveszem helyett: „Megveszem és lefoglalom a helyem”
  • Kapcsolat gomb helyett: „Elküldöm az üzenetemet”

Érdemes egyértelműen és határozottan fogalmaznod, amikor a látogatótól interakciót szeretnél kiváltani. Meg kell értenie, hogy mit vársz el tőle és ehhez neki mit kell megtennie.

Gratulálok, ha betartod ezeket a lépéseket, akkor közelebb jutottál ahhoz, hogy magasabb konverziót érj el az értékesítői oldalad segítségével!

Most elérhető

50% kedvezménnyel

yoast seo

tovább a fizetéshez

December 12-ig