fbpx
2008 óta foglalkozom WordPress rendszerek megtervezésével és kialakításával. Ezen idő alatt számtalan sikeres oldal felépítésében vettem részt. Ezt a tapasztalatot szeretném átadni neked. A siker kulcsa a tudás!

Egy jól felépített web vagy értékesítői oldal a céged ékköve is lehet, amit a potenciális látogatók szeretnek, viszont ezt nagyon könnyű elszúrni, vajon a Te oldaladnál elkövetted ezeket a hibákat? Ha igen, akkor érdemes gyorsan javítani… A cikkben arról fogunk írni, hogy mik az a hibák, amelyet weboldal készítés közben elkövethetünk, ha nem figyelünk oda. Ezeket a pontokat érdemes elkerülnünk, hogy az oldalunk magabiztos talajon álljon és ezzel egy piacunk egy kiemelkedő szereplője legyünk.

Buyer Persona, illetve a hasznos tartalom hiánya

Talán az egyik legsúlyosabb probléma az szokott lenni, ha az oldalunkon szeretnénk mindenkit megszólítani, de ennek okán végül senkit nem sikerül pontosan elérnünk és megszólítanunk. Amikor a weboldalunkat szövegezzük, akkor érdemes a buyer personánknak írni a teljes weboldal vagy értékesítési oldal szövegét.

“A buyer persona egy olyan fiktív személy, mely valós adatokra épül és a célcsoportodat (vagy azon belül egy-egy szegmenst) képviseli. Maga a buyer persona nem létezik, de ha alapos piackutatással, pontos (és bőséges) információhalmazból építed fel „őt”, akkor a persona valós embereket képvisel és tudsz vele dolgozni.” forrás

Amikor megtaláltuk (és természetesen felépítettük a saját buyer personánkat), érdemes neki írni a honlapunkon megtalálható tartalmat, ezzel pedig fogyaszthatóvá és élvezetessé tehetjük azok számára, akik potenciális ügyfelek lehetnek, így biztosan lehetünk abban, hogy üzenetünket, mondanivalónkat sikeresen juttatjuk el a megfelelő célcsoporthoz.

Emlékszem, még pár évvel ezelőtt, amikor a tartalommarketinget sok cég még nem használta, csak „kellett egy weboldal” felkiáltással üzemelt a honlapjuk, nagyon sokan kiírták, hogy: „Cégünk 1987-ben alakult, Kis Gizikét 1988-ban vettük fel a céghez könyvelőként, stb” és ehhez hasonló szövegek szerepeltek az oldalakon. Ami nagyon jó meg minden, de egyre nem kap a látogató választ: „Mit tudsz nyújtani 2018-ban?” vagy: „Milyen problémámat tudod megoldani?”.

Nagyon fontos, hogy a honlapunkon keresztül informáljuk a látogatókat, mutassuk meg, hogy pontosan miben tudunk segíteni. Hiszen ha egy látogató kb.: 20 másodperc alatt nem találja meg amit keres egy oldalon, akkor egyszerűen bezárja azt és tovább megy. Ezért mérhetetlenül fontos, hogy kiemeljük azokat az erősségeket és problémamegoldásainkat, amikkel segíthetünk a lehetséges ügyfeleinknek.

Azért azt el kell mondani, hogy manapság azért nem ennyire durva a helyzet, sokan belátták, hogy ezen változtatni kell és nem szabad elhanyagolni az internetes megjelenést, mert azt tudjuk, hogy először az interneten keresnek a potenciális vásárlók/ügyfelek.

Szedett-vedett webdizájn

Az első pozitív benyomást megszerezni nagyon nehéz. Biztos mindenki látott már olyan oldalt, amelyet betöltődés után jóformán már be is zárt és ment a következő oldalra. Általánosságban elmondható, hogy érdemes maximum 2-3 fő színt használni egy oldalon és ehhez mellékszíneket választani, ami lehet a halványszürke, fehér vagy fekete is.

Sokszor előfordul, hogy olyan színekkel találkozhatunk egy weboldal kapcsán, ami kiüti a szemünket a helyéről, izeg-mozog és a szöveg pedig teljességben olvashatatlan vagy egyszerűen nincs meg a harmónia. Azt javaslom, hogy ha készítesz egy weboldalt vagy akár egy értékesítői oldalt, akkor mindenképpen mutasd meg egy külső független embernek (ennek későbbiekben lesz még jelentősége egy másik pontnál is) és kérd ki a véleményét. Kérd meg, hogy mondja el mit gondol vagy akár egyszerűen csak azt mondja el, hogy mivel foglalkozhat az oldal. Persze az sem lehet probléma, ha több ember tanácsát is kikéred.

Reszponzivitás teljes hiánya

Azért 2018-ban ezt a pontot fel sem kéne hozni, de lássuk be, nagyon sok olyan oldal elérhető még, amely mobilon alig vagy egyáltalán nem jelenik meg helyesen. Mindenképpen érdemes megnézni az oldalunk statisztikáját, hogy pontosan milyen eszközről is nézik legtöbben a honlapunkat. Ha mobilon többen nézik (ilyen lehet mondjuk egy hírportál), akkor ebben az esetben érdemes először a telefonos megjelenést elkészíteni és utána  az asztali verziót.

Vannak ugyan olyan oldalak is, amelyek elméletileg reszponzívak, de közben pedig elég érdekesen jelennek meg. Ilyen alapvető hiba lehet, hogy túl nagyok a címsorok (olvashatónak olvashatóak, de akár egy hosszú szót akár több sorban tördel a böngésző), a címsor esetében pedig kevés a térköz. Szóval mindenképpen azt tanácsolom, hogy mindenképpen „gyúrjunk a mobilos megjelenésre” ha számít a látogató.

Sajnos sokan úgy gondolják, akik honlaptulajdonosok, hogy „én úgyis gépről nézem, ott jól nézzen ki”. Legtöbbször nem erről szól

Volt olyan ügyfelünk aki 1024 x 768-as felbontást használt és erre a méretre optimalizáltatta az oldalát. Hiába magyaráztuk, hogy ezt a felbontást talán még 2008-ban értettük volna, de azért nem ez az általános.

Ritkán frissülő tartalom

Sok esetben teljesen elképzelhető az, hogy nem kell frissítenünk az oldalunk szöveges tartalmát, de azért törekedjünk rá, hogy a visszatérő látogatóknak a véleménye ne az legyen, hogy oldalunk tartalmilag elavult látszatát keltse. A legjobb módszer arra, hogy látogatónk folyamatosan visszatérjenek, hogy érdekes és informatív tartalmat osztunk meg folyamatosan. Szerintem nincs annál rosszabb dolog, ha hagyjuk oldalunkat elavulni. Azt is érdemes tudnunk, hogy a Google is szereti, ha folyamatosan új tartalmat osztunk meg és ezzel bizony a helyezések tekintetében feljebb is lépdelhetünk.

Átláthatatlan navigációs problémák

Törekedjünk arra amikor weboldal készítünk vagy pedig tervezünk, hogy kitérünk a navigációs megjelenésre is. Nincs is annál bosszantóbb dolog, amikor olyan oldalon találjuk magunkat, ahol szinte alig tudunk kiigazodni a menürendszeren. Fontos, hogy minden oldalunk könnyen elérhető legyen, használhatunk a kezdőlapon bevezetőket és hozzá tartozó gombokat, amivel elérhetjük az adott oldalt. Ez azért fontos, mert ezáltal irányíthatjuk a látogató útját az oldalunkon és oda terelhetjük, amire mi szeretnénk.

Sajnos a komplikált navigáció elterelheti a figyelmet a fontosabb tartalmakról, szóval érdemes pár lépésből megoldani a menük felépítését, hogy 2-3 lépésből mindegyik oldal elérhető legyen. Itt utalnék is a webdizájn pontra, érdemes itt is leültetnünk az egyik ismerősünket és vele különböző oldalakat felkerestetni honlapunkon keresztül. Kicsit gondolkodjunk a látogató fejével is, miközben készítjük az oldalt.

Most elérhető

50% kedvezménnyel

yoast seo

tovább a fizetéshez

December 12-ig