fbpx
Szeretem a különleges, egyedi megvalósításokat. Azon dolgozom, hogy elhozzuk számodra a legmenőbb, legújabb WordPress trükköket, amitől az ügyfeleid majd elájulnak!

Téged is foglalkoztat, hogyan érhetsz el konverziónövekedést a vállalkozásodban? Minket is! Éppen ezért tudományos alapokra helyeztük a kérdést és utána jártunk, hogy 2018-2019-ben egy landing page oldalon hány linket érdemes elhelyezni ahhoz, hogy mindent potenciális ügyfelet elérhessünk!

 

A landing page nem weboldal!

A kérdés megválaszolásához először fel kellett vázolnunk a játékteret és meghatároznunk az alapvető kérdéseket. A legfontosabb tudományos tény a landing page kapcsán, hogy az nem egy weboldal!

A weboldal és a landing page között van egy markáns különbség!

Nézzük meg:

landing page vs weboldal különbségek

A weboldal (bal oldali kép) rengeteg információt – rengeteg linket tartalmaz. Ennek oka a betöltött funkciója, hiszen ez a vállalkozásod honlapja, amiben bemutatkozik a vásárlóknak.

A landing page (jobb oldali kép) szerepe egyértelműen valaminek az átadása / eladása. Egyetlen konkrét célt tölt be. Ökölszabályként elmondhatjuk, hogy

1 funkció = 1 link

 

Az Unbounce Marketing megmérte a linkek számát konverzió szempontjából

Egy rendkívül érdekes felfedezést tettek. A méréseik során rájöttek arra, hogy a landing page oldalakon elhelyezett linkek számának a növelése rombolja a konverziót. Összesen 18 639 landing page oldalt vizsgáltak meg, így viszonylag bővebb merítésből dolgoztak.

Amíg 13.50%-os konverziót voltak képesek elérni azok a landing page oldalak, amik összesen 1 linkkel dolgoztak, addig az 5 link feletti számmal rendelkezők kereken 3%-kal alacsonyabb konverziót értek el (10.50%). 

Ezt a szignifikáns különbséget a figyelemmegosztásból eredő érdektelenséggel magyarázhatjuk. Ez hasonló jelenség, mint amikor a weboldalak betöltési ideje türelmetlenné-érdektelenné, végül kedvtelenné teszi a látogatót. Minél kevésbé kapja meg egyértelműen, amiért érkezett, annál hamarabb elmegy a landing page oldalról és viszi magával a konverziódat.

landing page #link konverziós ráta a linkek számának függvényében

Ezzel szemben a landing page tulajdonosok link-orgiát rendeznek 

18 639 landing page megvizsgálásának az eredménye rendkívül elkeserítő, hiszen az eredmény azt mutatja, hogy a honlapgazdák 68.2%-a egyenesen elárasztja a landing page oldalát linkekkel (5+) és önkéntesen lemond a magasabb konverzióról.

A vizsgált oldalak 14,8%-a helyezett el pusztán 1 darab linket az oldalán és ezzel átlagosan 3%-kal magasabb konverziót értek el, mint a kritikus tömeg.

 

hány linket helyeznek el a landing page oldalak

 

 

Mit jelent számodra 3%-kal magasabb konverzió?

Számoljunk közösen, és nézzük meg, hogy mit jelent egy átlagos vállalkozó számár ez a 3%-os, alapvetően minimális különbségnek látszódó szám! Vegyük azt, hogy az online bevételed / online érkező ügyfelek teszik ki a teljes árbevételed 65%-át. Ez egy 2017-ben 50M forintos árbevételű cég esetében 32 500 000 forintot jelentett. A példa kedvéért feltételezzük, hogy ennek a cégnek a landing page oldala 5+ linkkel rendelkezett, a konverziója pedig 10,5% volt.

Ez azt jelenti, hogy 1% konverzió vásárlói értéke = 3 095 238 forint. Tehát 2017-ben az átlagos értékekkel számolva a 3%-kal magasabb konverzió 9 285 715 forinttal magasabb árbevételt jelentett volna, ami a példa szerinti tényleges árbevétel 18,57%-a. Tehát ebben a példában a 3%-os konverziójavulás 18,57%-os árbevételnövekedést jelent.

 

Ha ezt a számot 5 évre vetítjük le és egy stagnáló vállalatot veszünk (számodra még ez a jobbik eset, hiszen alacsonyabb a „meg nem szerzett árbevétel rátája”, akkor tulajdonképpen a kapott eredmény olyan, mint 6 évig dolgoznál az 5 évnyi pénzedért cserébe. Ez nagyon rossz üzlet szerintem!

 

árbevétel változása a konverzió emelkedésével

Most elérhető

50% kedvezménnyel

yoast seo

tovább a fizetéshez

December 12-ig